پنیپنی، تا این لحظه: 10 سال و 8 ماه و 13 روز سن داره

پنی جوجه عشق مامان وبابا

دستور غذای 9ماهگی

1393/2/14 12:13
191 بازدید
اشتراک گذاری

سوپ خونساز (9 ماهگی) 
گوشت ماهیچه - آب قلم - آرد عدس (جوانه عدس رو خشک میکنیم و اسیاب) – گوجه - جعفری - آب لیمو - 
چند تیکه گوشت تیکه یا ماهیچه رو بگذارید آب پز بشه وقتی خوب پختن یه مقداری از آب قلم های یخ زدم بهش اضافه کنید بعد از آرد عدس 3 پیمانه بریزید توش و بعد 2 تا گوجه رنده اضافه کنید داخلش و کمی جعفری خشک شده و یه مقداری هم آب لیمو در آخر،بعد هم زیرش رو کم کردم و سرش رو بگذارید تا خوب آرد عدس جا بیفته در نهایت هم برای اینکه نی نی گوشتهاش رو هم بخوره یه بار با گوشکوب برقی خوب لهش کنید غلظتش به خودتون بستگی داره و می تونین با کم و زیاد کردن آرد عدس اونو تعیین کنید 

سوپ گوجه فرنگی 1: (9ماهگی) 
ماهیچه گوسفندی 1 عدد - تره فرنگی خردشده 1قاشق غذاخوری - شوید خردشده 1 قاشق چایخوری - جو پرک 1 اقشق مرباخوری 
گوجه فرنگی متوسط فیله شده 1 عدد - کدوحلوایی 1 تکه کوچک - آلو 1 عدد 
همه ی مواد رو بجز شوید و گوجه فرنگی بریزین با 1 لیوان آب بپزه. در اواخر پخت گوجه فرنگی و شوید تازه ی خردشده رو اضافه کنین و بزارین چند تا جوش دیگه هم بزنه. بعد از پخت با آبلیموی تازه یا ماست کم چرب بدین نی نی گلتون . 
نکته: آلو و کدوحلوایی باعث جلوگیری از سفت شدن شکم نی نی گلتون میشه 


سوپ گوجه فرنگی 2 :( 9 ماهگی) 
1عددگوجه فرنگی - 1عددسیب زمینی - 2 شاخه ریحان - 1قاشق سوپ خوری نشاسته ذرت - یه کوچولو کره 
گوجه فرنگی رابشویید وچهارقطعه کرده پوست ودانه های ان را جدا کرده وهمراه با سیب زمینی پوست کنده و ریحان خورد شده در یک لیوان اب 20 دقیقه بپزید و بعد میکس کنید و دوباره در قابلمه بریزید آرد ذرت رادر کمی آب سرد حل کنید ودر حالی که بهم میزنید به مواد اضافه کنید و به محض جوش آمدن از روی حرارت بردارید وکره را اضافه کنید نوش جان . 

سوپ رشته فرنگی با شیر: (نه ماهگی) 
25 سانتی لیتر شیر - 1قاشق سوپخوری رشته فرنگی - 5گرم کره. - مقدارخیلی کمی نمک 
شیر را درظرفی ریخته ونمک به ان اضافه کرده وروی حرارت قرار دهید تا به جوش اید.رشته فرنگی را داخل شیر ریخته وبگذارید خوب بپزد. دراین مدت برای جلوگیری از سر رفتن شیر. مرتب انرا با قاشق چوبی هم بزنید.پس از پختن ونرم شدن رشته انرا در بشقاب بریزید وکره رادر ان خوب حل کنید. پس از ملایم شدن دمای سوپ انرا به نی نی بدین بخوره. البته مقداری خیلی کمی شکر یا شکر نیشکر میتوان بصورت دلخواه به سوپ اضافه کنید. 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)